F2 v Maďarsku: Charouz Racing System bere body díky Delétrazovi

Body z obou závodů si z Velké ceny Maďarska FIA F2 odvezl Louis Delétraz. Sedmé místo z hlavního závodu dokázal ve sprintu vylepšit na šesté, ovšem vzhledem ke startu z první řady se zřejmě čekalo o něco více. Jeho týmový parťák Pedro Piquet na své první body stále čeká. Charouz Racing System však ukázal, že po nepovedené akci ve Štýrsku opět může konkurovat nejlepším.

V sobotu se na Hungaroringu v rámci šampionátu F2 odehrávalo pořádné drama. Pedro Piquet s Louisem Delétrazem se postupně prokousávali dopředu a dlouho to vypadalo, že brazilský pilot si pohodlně dojede pro své premiérové body sezóny. V jednu chvíli dokonce zajel do té doby nejrychlejší čas závodu. Bohužel ke konci stále více ztrácel, což lze přičíst jeho nezkušenosti s prací s pneumatikami (ve formuli 2 je letos nováčkem). Nakonec z toho bylo až čtrnácté místo.

To Delétraz jel úplně jiný závod. Na ojetých gumách už sice v závěru neměl proti některým soupeřům na čerstvějším obutí mnoho šancí, přesto se o body pral jako lev. A když se mu v posledním kole podařilo předjet i Ilotta, bylo z toho velmi pěkné sedmé místo a start z první řady do sprintu.

V neděli více než kdy jindy rozhodovaly týmové strategie. Zajet do boxů pro nové pneumatiky nebo ne? A pokud ano, kdy? Delétraz byl povolán ve čtrnáctém kole, což se v dalším průběhu závodu ukázalo jako příliš brzy. Na druhou stranu těžko předpokládat, že by na měkké směsi vydržel déle zajíždět alespoň průměrné časy.

Švýcar se po přezutí rychle prodral dopředu a zdálo se, že zabojuje o stupně vítězů. Pneumatiky však byly proti. Konečné šesté místo však lze brát jako úspěch, byť se zřejmě vzhledem k postavení na startu čekalo více. Pedro Piquet skončil patnáctý.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Po Velké ceně Štýrska je to viditelný posun k lepšímu, s tím jsem spokojený. Na druhou stranu od první řady na startu vždycky čekáte více než šesté místo. Louisovi však nejde vůbec nic vytknout, dělal vše, co v daný moment mohl. Pedro se stále hledá, má rychlost, ale nedokázal ji potvrdit v závodech.“

Bob Vavřík, manažer týmu, uvedl: „Jeli jsme opačnou strategii a nemyslím si, že byla špatná. I když je samozřejmě rozhodující výsledek. Louis v sobotu ukázal, kam patří, v neděli se pak držel, i když to neměl vůbec snadné. Pedro se stále učí, v sobotu byl vidět velký posun, ale ještě musíme zapracovat na hospodaření s pneumatikami. Celkově hodnotím víkend pozitivně, i když bodů nebylo tolik, kolik bychom si přáli. Nutno také říct, že jsme po oba dny měli nejrychlejší pit stopy.

Louis Delétraz tvrdil: „Na oba závody jsme zvolili špatnou strategii. Což je ale hodně snadné říct, když už je po všem. Degradace pneumatik však byla po celý víkend velmi vysoká. Získali jsme sice pár bodů, ale s tím nemůžeme být úplně spokojeni. Od teď musíme být dokonalí. S celkovým výkonem nejsem spokojený, musíme dále tvrdě pracovat a zlepšovat se. Jsme na dobré cestě, nesmíme polevit.“

Pedro Piquet vysvětlil: „Zatím to není to, co bychom si přáli. V sobotu jsem doplatil na degradaci pneumatik, strategie nebyla dobrá. Jiné by to bylo, kdyby někdy uprostřed závodu vyjel safety car. To se ale nestalo. Smůla je, že jsme ještě vlastně nepoznali auto za normálních podmínek, protože stále prší nebo je trať mokrá. Na Silverstone určitě musíme mít rychlý vůz pro kvalifikaci. Pokud se dostaneme více dopředu, věřím, že v závodě pozice udržíme.“

Foto: Dutch Photo Agency

reklama

reklama