Charitativní činnost finalistek soutěží krásy je často terčem uštěpačných poznámek. Boj za světový mír, který známe z amerických soutěží, zní až příliš idealisticky, není ale jediným cílem, proč se právě krása propojuje s pomocí těm, kteří ji potřebují.
„Každá z padesáti semifinalistek si musela připravit prezentační video svého charitativního projektu. Ty, které postoupí, poté svůj projekt rozvíjí. Je to jedna z regulérních disciplín, která bude v rámci finále hodnocena,“ vysvětluje organizátorka Miss České republiky Alexandra Belingerová. Finálová dvanáctka tak již podala pomocnou ruku speciální škole v Poděbradech, nemocnému Oliverkovi, týraným zvířatům v Rumunsku, ale třeba i Trojskému útulku.
„Skrze tyto projekty se podařilo získat prostředky za 140 000 Kč. Peníze ale nejsou vždy prioritou. V dnešní době se málokomu chce ukrajovat ze svého drahocenného času, proto jsme například uspořádali módní přehlídku v domově důchodců na Chodově. Té se zúčastnil i Bořek Slezáček, který seniorům zazpíval,“ říká Belingerová. Charitativní stránku soutěže si však, bohužel, někteří lidé vyložili po svém. „Zjistili jsme, že někteří lidé prodávají na černém trhu vstupenky na již vyprodané finále za dvojnásobek ceny,“ upřesňuje.
„Missky“ už dávno nejsou jen hezké tvářičky. Požadavky na jazykovou vybavenost, všeobecný přehled, ale právě i rozvoj sociálních projektů je důležitým faktorem pro výběr vítězky. Díky sociálním sítím se ze soutěžících stávají zároveň influencerky, které mají možnost toto dobro předávat dál a ukázat široké veřejnosti, že tato soutěž není jenom o promenádě v plavkách. Ostatně, jak se dívkám podařilo zvládnout vedení projektů, tréninky a přípravu na finále, se dozvíme již 29. října při finálovém galavečeru Miss České republiky 2019.